Mamy nową Cieszyńską
6 sierpnia w Ratuszu podsumowano największą inwestycję drogową ostatnich lat w Bielsku-Białej, czyli modernizację ulicy Cieszyńskiej. Po spotkaniu w Urzędzie Miejskim odbył się przejazd po nowym odcinku ulicy Cieszyńskiej. Przybyło wielu oficjalnych gości, był tort, baloniki, przygrywała orkiestra dęta Parnass Brass Band.
O doniosłości wydarzenia najlepiej świadczą jego uczestnicy – przybyli na nie posłowie i senatorowie, samorządowcy wszystkich szczebli oraz osoby bezpośrednio zaangażowane w powstanie tej nowej arterii komunikacyjnej. Bo nie byłoby dziś co świętować, gdyby nie wspólna determinacja w dążeniu do celu i podejmowanie wielu trudnych decyzji, począwszy od 2012 roku. Tu szczególnie należy podkreślić rolę, jaką w przygotowaniu inwestycji odegrał były prezydent Bielska-Białej Jacek Krywult.
– Modernizacja ul. Cieszyńskiej to największa inwestycja drogowa w naszym mieście, zarówno jeśli chodzi o rozmiar, jak i koszty. Przebudowany został również cały układ dróg lokalnych wspomagających tę arterię. Nie byłoby tego wszystkiego bez zaangażowania bardzo wielu osób – nie sposób ich wszystkich wymienić, aby kogoś nie pominąć. Wszystkim, którzy dołożyli swoją cegiełkę, bardzo serdecznie dziękuję. Bardzo dziękuję mieszkańcom za cierpliwość i wyrozumiałość w trakcie wielu miesięcy żmudnej pracy. Dziękuję też tym, którzy byli bardzo sceptyczni wobec przebudowy, a z czasem przekonali się do tej inwestycji – powiedział prezydent Jarosław Klimaszewski. – Walory nowej drogi na dobrą sprawę poznamy, gdy będziemy z niej na co dzień korzystać – dodał prezydent.
Przebudowana ulica Cieszyńska na odcinku od ronda Hulanka do granic miasta ma po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Arteria krzyżuje się z innymi ulicami w 17 miejscach, wybudowano również 14 skrzyżowań poza ciągiem głównym, 13 zatok autobusowych, ścieżki rowerowe, chodniki. Od strony północnej wzdłuż ul. Cieszyńskiej biegnie chodnik dla pieszych, od południowej – chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Są nowe dojazdy i zjazdy do budynków oraz ekrany akustyczne o łącznej długości prawie 1 km. Wybudowane zostały – nowy most na rzece Wapienica, dwa przejścia podziemne dla pieszych, 13 przepustów, konstrukcje oporowe, sygnalizacja świetlna, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery, balustrady i oznakowanie).
Szerokość każdego pasa ruchu to 3,5 m, szerokość chodnika w zależności od miejsca wynosi od 1,5 m do 4 m, szerokość ścieżki rowerowej od 2,30 do 2,50 m. Konstrukcja drogi ma grubość 90 cm – na dole wykonano 35 cm stabilizacji gruntu, wyżej 20 cm warstwy mrozoodpornej, potem położone są podbudowa z kruszywa łamanego, warstwa bitumiczna, warstwa wiążąca z betonu asfaltowego i warstwa ścieralna. Zastosowana nawierzchnia w żargonie drogowców uznawana jest za tzw. cichą, gdyż obniża hałas o 1 decybel. Na rondach konstrukcje zostały wzmocnione.
– Zastosowane rozwiązania ocenią w przyszłości użytkownicy arterii, a czas zweryfikuje założenia planistyczne i projektowe, które legły u podstaw tego zamierzenia inwestycyjnego – podsumowuje dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej Wojciech Waluś.
Rozbudowie tego odcinka drogi wojewódzkiej towarzyszyła niezbędna dla prawidłowej obsługi terenów przyległych rozbudowa dróg lokalnych, m.in. ul. Dzwonkowej, pozostałego odcinka ul. Międzyrzeckiej w jej starym przebiegu, drogi serwisowej – przedłużenia w kierunku ulicy Czesława Tańskiego czy ul. Słowiańskiej.
Oddana do użytku ul. Cieszyńska stworzyła dogodne warunki dla rozwoju transportu zbiorowego w Bielsku-Białej oraz transportu indywidualnego. Warto podkreślić, że – razem z rozbudowaną ul. Międzyrzecką (w tym budową nowego wiaduktu i odcinka tej ulicy) – inwestycja tworzy spójną i funkcjonalną sieć dróg miejskich oraz poprawia połączenie Bielska-Białej z drogami ekspresowymi S-52 i S-1, a pośrednio z drogami krajowymi nr 1 i 52.
Realizacja tak trudnego i skomplikowanego logistycznie zadania trwała 29 miesięcy, co przy wszystkich utrudnieniach, pandemii i kapryśnej aurze, szczególnie ostatniej zimy, jest zupełnie przyzwoitym czasem wykonania.
Za kilka miesięcy wszyscy przyzwyczają się do nowych rozwiązań zastosowanych na ul. Cieszyńskiej i zapomną, ile czasu i nerwów trzeba było poświęcić, by tak wyglądał ten fragment układu komunikacyjnego miasta.
Źródło: Urząd Miejski w Bielsku-Białej
Może to Ci się spodoba
Działania Policji drogowej „BUS” i „TRUCK”
W czwartek 16 lutego 2017r. małopolska Policja drogowa na terenie całego województwa przeprowadziła działania ukierunkowane na kontrolę busów, autobusów oraz pojazdów ciężarowych. Szczególna uwaga zwracana była na sposób wykonywania zorganizowanego
Sprawca brutalnego rozboju został zatrzymany przez krakowskich policjantów
Policjanci z VI Komisariatu Policji w Krakowie zatrzymali sprawcę rozboju do jakiego doszło pod koniec listopada ubiegłego roku. Wówczas na wracającego po pracy do domu kierowcę MPK napadł mężczyzna. Usłyszał
Jak stworzyć funkcjonalną ścieżkę ogrodową? Praktyczne porady i produkty Pebek
Ogród to nie tylko zieleń i kwiaty – to także przestrzeń do wypoczynku, spacerów i codziennego funkcjonowania. Dlatego dobrze zaprojektowana ścieżka ogrodowa powinna łączyć w sobie estetykę z praktycznością. Stanowi
Szczęśliwy finał poszukiwań niedoszłego samobójcy
Gorliccy policjanci wspólnie z druhami OSP oraz ratownikami GOPR odnaleźli 53-letniego zdesperowanego mężczyznę, który chciał popełnić samobójstwo. Mężczyzna bezpiecznie trafił do szpitala, gdzie udzielono mu pomocy. 21 sierpnia br. do
Policjanci szkolą żołnierzy 16 Batalionu Powietrznodesantowego w Krakowie
W okresie od kwietnia do października 2017 roku na wniosek Dowódcy 16 Batalionu Powietrznodesantowego za zgodą Komendanta Wojewódzkiego Policji w Krakowie wyznaczeni instruktorzy Oddziału Prewencji Policji w Krakowie realizują blok
Szkolenie w zakresie komunikacji z osobami niesłyszącymi
W Komendzie Wojewódzkiej Policji w Krakowie odbyło się szkolenie (02.03.2017r.) z zakresu komunikowania się z osobami niesłyszącymi, poprowadzone przez p. Monikę Folwarczną oraz p. Adama Janulka, przedstawicieli Fundacji PL –
0 Comments
Brak komentarzy!
You can be first to comment this post!